Słup Ognia

Udostępnij:
Producent:
Galakta
Cena: 145.00
Wysyłka w ciągu:24 h
Cena dostawy: 8
Odbiór osobisty:0
Odbiór osobisty:0
Paczkomaty InPost:8
Kurier DPD:10
Paczkomat InPost (za pobraniem):13
Kurier DPD (za pobraniem):15
Brak towaru
Powiadom gdy produkt będzie dostępny

Opis

Anglia, rok 1558. Katedra w Kingsbridge wciąż jeszcze dumnie wznosi się nad miastem. Jednak konflikt między katolikami i protestantami dogłębnie dzieli Europę. Pół kontynentu zmaga się z zamieszkami. Sprytnie wykorzystując religijny układ sił, gracze starają się nawiązywać kontakty z ważnymi osobistościami europejskiego społeczeństwa i poszerzać swoje wpływy. Nieustannie dochodzi do próby sił, a ci, którzy przegrają, nierzadko są zmuszani do opuszczenia swojego kraju.

Słup ognia to ekonomiczna gra dla 2-4 osób stworzona na podstawie najnowszej powieści Kena Folletta o tym samym tytule, osadzonej w XVI-wiecznej Anglii.

Celem graczy jest zdobycie dominacji religijno-ekonomicznej w Europie, a więc zgromadzenie największej ilości punktów, przyznawanych za przeprowadzanie korzystnych wymian towarów i za zdobywanie wsparcia wpływowych postaci. Wiele z kart przedstawia postaci historyczne żyjące w tamtym okresie, np. Elżbietę I, Katarzynę Medycejską czy Filipa II, inne zaś bohaterów z kart powieści Folletta. Z ich pomocą gracze będą umacniać swoje placówki handlowe, zdobywać punkty, towary, a także wywierać wpływ religijny. Szczególnie to ostatnie zawsze trzeba mieć na uwadze, gdyż to właśnie religia jest kluczem do zwycięstwa, ale może być też przyczyną porażki.

Zasady gry są bardzo intuicyjne i opierają się o kolorowe kości, które posłużą graczom do zdobywania wpływów, ustanawiania nowych składów handlowych i pozyskiwania postaci. Wynik na kości oznacza przez ile rund pozyskana za jej pomocą postać będzie wierna danemu graczowi. Uwaga! Nie zawsze wysoki wynik będzie najlepszy – czasem gracz będzie chciał szybko odzyskać kość, aby użyć jej do innych celów, ale dopóki kość znajduje się na karcie postaci, nie można ponownie nią rzucić.

Kiedy gracz pozyskuje przychylność postaci, umieszcza określony przez nią znacznik wyznania w mieście, z którego ta postać pochodzi. Następnie może zbudować tutaj swój skład handlowy. Dzięki temu będzie mógł sprzedawać swoje towary, kiedy następny raz przybije do portu w tym mieście. Budowanie składów w różnych miastach i utrzymywanie ich jak najdłużej jest kluczowe dla ustanowienia dochodowych szlaków handlowych – towary w każdym mieście mają inną cenę.

To tylko wierzchołek góry lodowej – czekają na was jeszcze niezwykłe i nieoczekiwane wydarzenia, wysyłanie misji handlowych, nagłe zmiany spowodowane odwróceniem się któregoś z graczy od swojego wyznania i konflikty religijne, wybuchające we wszystkich wielkich miastach. Zyskaj sojuszników na największych dworach renesansowej Europy, pomnażaj swoje składy i wpływy we wszystkich państwach. Wyznanie determinuje styl gry, ale to Twoje umiejętności zarządzania i handlu ostatecznie doprowadzą Cię do zwycięstwa.

Recenzja (jPlay) - j. angielski:

Zobacz lub poczytaj:

Opis w serwisie BoarGameGeek

Informacje dodatkowe

Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Waga: ok. 1 kg
Wydanie: polskie
Instrukcja: polska
Autor: Michael Rieneck
Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 24 kości
  • 80 kart
  • 28 żetonów korzyści
  • 16 żetonów tarcz
  • 16 składów
  • 30 znaczników wyznania
  • 56 żetonów towarów
  • 2 pochodnie
  • 4 znaczniki punktacji
  • 4 znaczniki akcji
  • 1 znacznik pierwszego gracza
  • 4 znaczniki zamknięcia
  • 1 instrukcja

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni